mic Ploieşti | REZULTATE FINALE – MIC PLOIEŞTI 2017
531
page-template-default,page,page-id-531,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

REZULTATE FINALE – MIC PLOIEŞTI 2017

Ploeng!
Zine pentru Asociația Pomul Comorii

———-

În urma discuțiilor comune avute în cadrul evenimentului MIC de la Ploiești din perioada 14-16 iulie 2017 au reieșit câteva direcții pe care Asociația Pomul Comorii și le putea propune. Una dintre cele mai importante astfel de direcții ar fi aceea a educației non-formale pentru integrarea copiilor din medii diferite, cu un accent pe cursuri de limbă engleză. Asociația avea atât de o imagine care să sublinieze și să întărească ceea ce își propune, dar și de o strategie de aplicare.

În urma atelierului din cadrul Maratonului de Implicare Creativă strategia propusă a fost aceea de a concentra cursurile de limba engleză în jurul unei reviste realizată cu resurse foarte limitate, a unui zine. Aceasta este un tip de publicație care poate fi multiplicată cu ajutorul unei imprimante sau a unui xerox fiind în general alb-negru. Scopul ei este de a fi distribuită, fiind în general asociată cu formațiile de muzică independente. Am considerat această opțiune ca fiind potrivită în strategia de educație non-formală a Asociației Pomul Comorii tocmai pentru că în jurul ei se poate crea o comunitate a elevilor care urmează aceste cursuri. Revista urmează să fie făcută mai ales de către ei și distribuită printre prieteni și viitori prieteni de-ai lor. Astfel, copiii vor participa cu texte și articole scrise de ei, cu ilustrații sau fotografii sau orice alt fel de conținut pe care vor să-l împărtășească. Iar receptorii vor fi tot din categoria lor de vârstă dar poate din altă zonă contribuind la construcția unui grup de copii care au ceva de spus în jurul acestei publicații.

Un zine poate fi făcut atât cu ajutorul softurilor actuale (Adobe InDesign, Illustrator sau Photoshop) sau prin cele mai simple mijloace cu markere, foarfecă și lipici. Texte, fotografii ilustrații pot fi printate și lipite. Desene pot fi făcute direct și apoi xeroxate. Posibilitățile sunt nelimitate. Multiplicarea se face cu ajutorul unei imprimante sau a unui xerox iar prinderea cu ajutorul capselor.

În cadrul Maratonului am dezvoltat și un caracter de literă intitulat Mary has apples ce este parte, alături de logoul pentru revistă și de titlul acesteia (Ploeng!) din identitatea vizuală a acesteia. Acesta este gândit să fie folosit doar majuscule sau litere mici pentru sublinia lipsa ierarhiei și spiritul de colaborare din jurul zine-ului. El este creat în așa fel încât să se integreze cu imaginea de creație manuală și rapidă, de acțiune imediată a întregii publicații. Titlul pe care l-am ales (Ploeng!) susține această viziune prin caracterul său onomatopeic din sfera comic book-urilor. Acesta este, bineînțeles și conceptul pentru logoul propus.

———-

Mulțumim pentru implicare, Madalina Mihai!
Echipa restrânsă: Maria MandeaSebastian ComanescuVlad Andrei

Asociația Overland for Smile a adus zâmbete sincere și în echipa MIC.

———-

Multumim Antonela Ionita!
Echipa restrânsă: Teodora UngureanuTheo DobrescuAdriana Nicoloiu

Boost pentru Asociația Județeana de Rugby Prahova

———-

Mulțumim Bianca Dăniță și Lucian Mircescu!
Echipa restrânsă: Marius PetreViana NaşuAlexandru Hotescu

Iubesc Ploieștii, în urma procesului de dublă rafinare!

———-

Mulțumim Corneliu Eugen Moraru și Alexandra Anton pentru implicare și dedicare!Echipa restrânsă: Andrei CarceaAlexandra PopaVlad Sorescu

Asociația Curcubeul Autismului Prahova ne-a arătat latura pozitivă a cazurilor copiilor cu autism.

———-

Ne-am bucurat să o avem alături pe Dana Oncioiu, supermămica dedicată acestor cauze și pe MICul prinț Mihăiță, un copil extraordinar și plin de energie!

Un preview al site-ului aici: https://goo.gl/pHs4iV
Prezentarea completă a rezultatului aici: https://goo.gl/RrtJnD

În urma cercetării activității asociației și a înțelegerii nevoii sale de afirmare, echipa noastră a încercat să o sprijine nu doar printr-o reprezentare formală, ci printr-o poveste închegată despre ce înseamnă autismul și cum poate fi conștientizat.
Noua imagine ACAP are la bază povestea „Micul prinț” de Antoine de Saint-Exupéry, o analogie atât la nivel perceptiv, cât și la nivel de imagine și reprezentare. Vorbim așadar despre ideea de individualitate; fiecare caz are particularitățile sale, fiecare copil este unic și vede lumea altfel. Intervine sentimentul de izolare și/sau singurătate care susține conceptul lumilor diferite, exprimat aici prin planetele caracteristice atribuite copiilor.
Simbolul general, tratat în culoarea oficială a autismului, prezintă modul în care fiecare copil vede lumea de pe propria planetă, îmbrățișat de optimismul curcubeului, care se arată după momente grele de încercare în tot acest parcurs al conștientizării autismului. Prezentarea grafică se folosește de elemente cheie alese astfel încât să exprime o realitate a copiilor și să sugereze implicarea lor în mod direct. Imperfecțiunile din caracterele textului, texturile, fâșiile de hârtie ruptă, schițele de mână, petele de culoare în acuarelă, împreună cu paleta cromatică, imprimă prin gesturi simple o atmosfera caldă și plăcută. Odată stabilit sentimentul de empatie, oamenii din exterior ajung să înțeleagă și să se implice în poveștile copiilor și ale familiilor lor, fapt ce va influența dezvoltarea inițiativelor prezentate de asociație.

———-

Mulțumim pentru implicare, Dana Oncioiu!
Echipa restrânsă: Bogdan IonitaAndreea IrimiaAlexandru Balasa

2017, text: Andreea Irimia, Maria Mandea, Bogdan Ioniţă

imagini rezultat mic 2017