mic Ploieşti | Proces Creativ – Design Thinking
301
page-template-default,page,page-id-301,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive
01. CERCETARE
Etapa de cercetare – interviu/chestionar/discuție:

În desfășurarea researchului ține minte că expertul este întotdeauna în fața ta.  Marea parte a cunoștințelor pe care le ai de dobândit sunt în omul pe care îl intervievezi. Pentru a te asigura că procesul care urmează parcurs e fundamentat, trebuie să dărâmi orice zid ce te separă pe tine de omul din fața ta. Puterea de a empatiza joaca un rol foarte important în legarea acestei relații și dictează calitatea rezultatelor obținute.

Interviul este mai mult o discuție prin care designerul parcurge un număr de întrebări predefinite dar în același timp are capacitatea de a improviza și adapta discursul la cel cu care împarte această interacțiune.  Pentru confortul discuției , întrebările pleacă din general către detaliile vizate urmând a fi punctate orice alte indicii considerate :diamante: de către designer.

Citatele memorabile oferite de interlocutor sunt importante în research, prin faptul că acreditează și comunica foarte clar o idee pe care spre exemplu echipa poate decide să o urmeze.

Diamantele sunt elementele repetitive care par interesante și la care designerul poate reveni și pe care le poate detalia cu alte întrebări. Acestea se pot concretiza ca direcții de urmat pe parcursul procesului de design.

O metoda eficientă: 5X de ce – metoda celor 5 de ce-uri presupune ca la finele rândului de întrebări care încep cu „de ce”, se va afla un adevăr profund sau un diamant.

Î1. De ce aveți nevoie de finanțare? Pentru a duce mai departe activitatea independent.

Î2. De ce vă doriți sa mergeți mai departe și să vă desfășurați activitatea în mod independent? Etc. Î3.Î4.Î5.

02. DEFINIRE
Etapa de definire- metode de sinteză și de mind map:

Prin definire parcursul (bazat pe informațiile strânse în cercetare), devine convergent, se filtrează elementele neimportante sau care nu prezintă un potențial și se accentuează cele cu adevărat importante. Definirea e un process de sinteză care duce la setarea direcțiilor principale ale proiectului. Ce va fi rezolvat? Care vor fi problemele principale cât și cele secundare? Care sunt țintele?

O dată fixată problema, nu mai rămâne decât căutarea căilor de rezolvare a acesteia.

03. IDEAŢIE
Etapa de ideație – metode de brain storming:

Ideația este o etapă divergentă care are ca scop obținerea unui rezultat cât mai variat care va sta la baza unei selecții. Procesul este unul iterativ ca de altfel întreg parcursul și se bazează pe deschiderea opțiunilor,  pe pozitivitate, lipsa unui sistem critic și depășirea unei gândiri obișnuite.

04. CONCEPTUALIZARE
Etapa de conceptualizare:

Materializarea ideilor selectate se face prin procesul de conceptualizare. Aceasta este o fază convergentă și vizează obținerea unor rezultate cât mai aproape de realitatea palpabilă. Metodele folosite sunt alese în funcție de capabilitățile participanților. De la colaje, schițe digitale, mock-up-uri la machete finale etc. Eficiența este dată de posibilitatea realizării unei comunicări clare între designer și cel ce urmează să primească rezultatul muncii sale.

05. RAFINARE
Etapa de rafinare:

Odată prezentat conceptul, etapa de rafinare semnifică ajustarea rezultatului astfel încât acesta să reprezinte balansul perfect între problemă, rezultat și observațiile celui care va beneficia de el. Metodele de rafinare vor urma îndeaproape rețetarul clasic al Ploieștiului, oraș consacrat că având prima rafinărie din lume.

06. MATERIALIZARE
Etapa de materializare:

Conceptele finale, în urma ultimelor ajustări capătă o formă materializabilă, proces ce se va concretiza în ultima etapă. Rezultatul obținut va fi livrat iar parcursul se va concluzia. Metodele folosite se vor deosebi în funcție de rezultatul scontat şi în funcție de abilitățile participanților .